Sierpień

21

Sens gimnazjum

Gimnazjum to stosunkowo młody twór. Stanowi postój między szkołą podstawową, a placówką zapewniającą wykształcenie średnie. Sens jego istnienia poddaje w wątpliwość dość spora część społeczeństwa, a także część ekspertów. Argumentują swoje stanowisko między innymi stwierdzeniami, że trudny wiek towarzyszący dojrzewaniu i burzy hormonów nie jest dobrym czasem na tak drastyczne zmiany w życiu młodego człowieka. Mówi się, że gimnazjum nie wnosi nic dobrego, stanowi jedynie poczekalnię, w której przetrzymuje się uczniów bez większego sensu przez trzy lata. Myślę, że tak naprawdę wszystko zależy od placówki, kadry nauczycielskiej i samych uczniów. Szkoły plasujące się w czołówce rankingów nie tylko nie wpływają negatywnie na rozwój podopiecznych, ale pozwalają im na rozszerzanie zainteresować, dają szerokie pole manewru do rozwoju osobistego, popierają pomysły i inicjatywy. Gimnazja, których pracownicy dbają o renomę szkoły nie pozwalają na wybryki w postaci libacji alkoholowych czy palenia papierosów nawet w znacznej odległości od budynku szkoły. Jak w przypadku większości reform i ta ma swoje ciemne i jasne strony, ale wiele zależy od konkretnego przykładu. Nie możemy jednoznacznie stwierdzić, że gimnazja są złym czy też dobrym pomysłem.


Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby komentować.