Metoda ta wymaga od ciebie rozumienia stosowanych przez siebie skrótów, dlatego też należy najpierw stworzyć własny system skrótów. Polega ona na tym, że każdą jedną informację lub potrzebny fakt należy zapisać w osobnej linijce na kartce. Możesz w ten sposób stosować również metodę hierarchizowania informacji. Najbardziej efektywne jest zapisywanie owych zdań w postaci skrótów – wtedy masz możliwość zapisania jak największej ilości podawanych faktów.
Taki sposób zapisywania informacji spowoduje, że treść notatki będzie lepiej zorganizowana niż w trakcie tradycyjnego zapisu w akapitach. Jeśli znasz bardzo dobrze skróty, które stosujesz, twoja notatka będzie pełna szczegółów i niczego w niej nie zabraknie. Jednak musisz wiedzieć, że tego typu notatka posiada również wady, które przemawiają na jej niekorzyść. Pisząc w ten sposób, nie da się zapisać powiązań i relacji, jakie istnieją między informacjami, co powoduje niemożność spojrzenia na zawarte w notatce informacje z szerszej perspektywy. Taki sposób zapisu uniemożliwia wykazywanie przyczyn i skutków wydarzeń lub działań oraz relacji między nimi.


Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby komentować.