Metoda ta jest bardzo atrakcyjna dla uczniów, gdyż wiąże się z odgrywaniem przez nich ról. Jednak aby ta metoda mogła zadziałać we właściwy sposób podczas lekcji, należy stworzyć wcześniej atmosferę zaufania, bo dzieci będą wstydzić się odgrywać role, jeśli nie będą czuły się pewnie.
Uczniowie mają za zadanie odegrać jakąś scenkę, zaimprowizować zachowania różnego rodzaju, wcielając się w rolę fikcyjnych postaci. Ważnym jest, aby uczeń przejął na siebie rolę odgrywanej postaci, wczuł się w jej wnętrze, możliwy sposób myślenia i reagowania. W ten sposób uczeń uczy się rozumieć innych, kształtuje się w nim empatia i umiejętność stawiania siebie w roli innych, co jest bardzo przydatne w relacjach międzyludzkich. Dzięki tej metodzie uczniowie mają okazję poznać coś nowego, nauczyć się terapeutycznego podejścia do innych (dzięki empatii).
Ta prosta metoda jest świetnym narzędziem zarówno do nauki, jak i do zabawy. Łączy w sobie elementy edukacyjne i zabawowe, przez co powinna być niesamowicie trakcyjna i pożądana przez młodych uczestników lekcji.


Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby komentować.