Giełdę pomysłów należałoby zakwalifikować do metod problemowych, a także do metod gier dydaktycznych. Wskazuje to na jej wszechstronność i możliwość wykorzystania przy różnorakich sytuacjach dydaktycznych. Celem tejże metody jest zachęcenie uczniów do tego, by zdobyli się na odwagę i dzielili się na forum klasowym swoimi pomysłami, które mają dotyczyć rozwiązania zadanego problemu. Uczniowie uczą się w ten sposób w praktyce, czym jest wysnuwanie hipotez.
Jedną z nadrzędnych zasad, które rządzą w tej metodzie jest to, że pierwszy pomysł jest zawsze najlepszy, dlatego tez nie powinno się blokować uczniów podczas podawania pomysłów i hipotez. Choć mogą być one zaskakujące i niespotykane. Po zebraniu wielu pomysłów lub hipotez wszystkie one są poddawane ocenie przez całe grono uczniów. Tego typu metoda nauczania oparta jest o wyobraźnię i inwencję uczniów. A ogniwa, na których się ona opiera to stwarzanie sytuacji problemowej, wymyślanie pomysłów, analiza i wybór najlepszych pomysłów.


Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby komentować.