Burza mózgów jest metodą nauczania, która swe korzenia ma w psychologii społecznej. Stosowanie tejże metody wiąże się z osiągnięciem celu, którym jest próba doskonalenia decyzji podejmowanych w grupie. W trakcie stosowania tej metody nieodłącznym elementem jest również dyskusja dydaktyczna, która również ma ogromny wpływ na proces dydaktyczny. Metoda ta jest zaliczana do grupy metod aktywizujących, gdyż wymaga wkładu uczniów w przebieg działania.
W pierwszej kolejności uczniowie zachęcani są do tego, by swobodnie zgłaszać wszelkie pomysły i poglądy dotyczące danego tematu. Nie chodzi o to, żeby wstrzelić się w klucz, ale spróbować spojrzeć na problem z kilku różnych perspektyw. W żaden sposób nie należy wówczas krytykować osób zgłaszających swoje pomysły. Podane informacje trzeba zapisać, najlepiej na tablicy w widocznym miejscu, by móc to weryfikować.
Drugą częścią zajmuje się zaś ekspert lub ich grupa. Czyli osoby, które nie brały udziału w podawaniu pomysłów. Ich zadaniem jest określenie, które z pomysłów mają sens w temacie omawianego problemu, a następnie podsumowanie całej pracy.


Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby komentować.