Jest to sposób przekazywania wiedzy, którego podstawą jest wykład, którego uczniowie muszą wysłuchać przed dobraniem się w grupy, w których będzie trwała dalsza część lekcji. Dzieci, po uważnym wysłuchaniu wykładu bądź jego fragmentu muszą się dobrać w czteroosobowe lub sześcioosobowe grupy (większe grupy wniosą chaos i ciężko będzie zapanować nad klasą.
W grupach uczniowie mają za zadanie dzielić się przemyśleniami, zdaniami, wątpliwościami, punktami widzenia na dany temat i formułować wnioski dotyczące wysłuchanego chwilę wcześniej materiału. Następnie nauczyciel zarządza czas, w którym dzieci mają się dzielić owymi wnioskami i zadawać pytania, jeśli czegoś nie zrozumiały bądź nie wiedzą.
Ta forma może pokazywać uczniom różne punkty widzenia, co ma niemały wpływ na zrozumienie i opanowanie omawianego na lekcji materiału. Warto skorzystać z takiej formy lekcji, jednak należy pamiętać, że wymaga ona odpowiedniego przygotowania oraz pilnowania porządku w klasie, gdyż istnieje duże zagrożenie rozprężenia się grup uczniowskich.


Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby komentować.